26-11-2009 12:31
Czeski LARP o totalitaryźmie
Odsłony: 9
Skoro już tyle napisałem o LARPVeekendzie w Brnie żal byłoby nie wspomnieć o jednym z najambitniejszych czeskich projektów LARPowych. "Projekt System" to LARP o państwie totalitarnym przygotowany przez Court of Moravia.
SYSTEM
System opowiada o utopii która okazuje się dystopią. Przez jeden wrześniowy weekend uczestnicy żyli w państwie totalitarnym. LARP trwał około 30 godzin z przerwą na 8 godzinny sen. Court of Moravia w tym celu wynajęła ośrodek wczasowy, gdzie żadna osoba z zewnątrz nie przeszkadzała w grze. Dwa tuziny organizatorów i doświadczonych graczy czuwało nad przebiegiem gry. Cały projekt został sfinansowany z dotacji z Fundacji Młodzieży w działaniu i Vodafone co skutecznie obniżyło koszty uczestnictwa w projekcie. Wciąż jednak był to prawdopodobnie najdroższy LARP (dla uczestników) w historii Czech.
Zdjęcia z gry można zobaczyć tutaj:
http://www.projekt-system.cz/vystupy/
Profesjonalizm
Ilość materiałów do projektu SYSTEM wyniosła lekko licząc 200 stron A4. LARP był przygotowywany ze znacznym wyprzedzeniem. Została stworzona specjalna strona projektu wraz z layoutem odpowiadającym klimatowi gry. Poza tym Czesi nakręcili także trailer reklamujący grę:
http://www.youtube.com/watch?v=5bSaqXsYHwg&NR=1
Na terenie gry działały dwie rozgłośnie radiowe. Zrobione "domowym" sposobem nadajniki radiowe umożliwiały odbiór stacji na ternie całej gry. Komunikaty były zapętlone. Gracze przygotowywali własne komunikaty. Także przebrania były dostosowane do klimatu gry. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia - różne funkcje oznaczały różne kolory ubrań. Przed grą wiele godzin przeznaczono także na tłumaczenie zasad LARPów, tak żeby ktoś nowy nie czuł się zagubiony.
Dramatyczne przesłanie
Wedle samych organizatorów pod koniec LARPa 70 procent uczestników autentycznie płakało ze wzruszenia. Trudno im się dziwić skoro spędzili długi i intensywny weekend w państwie totalitarnym. Oto przykład kolejnego, świetnie zrobionego LARPa poruszającego niesamowicie istotny i aktualny temat totalitaryzmu. Takie projekty otrzymują wsparcie instytucji rządowych i pozarządowych.
SYSTEM
System opowiada o utopii która okazuje się dystopią. Przez jeden wrześniowy weekend uczestnicy żyli w państwie totalitarnym. LARP trwał około 30 godzin z przerwą na 8 godzinny sen. Court of Moravia w tym celu wynajęła ośrodek wczasowy, gdzie żadna osoba z zewnątrz nie przeszkadzała w grze. Dwa tuziny organizatorów i doświadczonych graczy czuwało nad przebiegiem gry. Cały projekt został sfinansowany z dotacji z Fundacji Młodzieży w działaniu i Vodafone co skutecznie obniżyło koszty uczestnictwa w projekcie. Wciąż jednak był to prawdopodobnie najdroższy LARP (dla uczestników) w historii Czech.
Zdjęcia z gry można zobaczyć tutaj:
http://www.projekt-system.cz/vystupy/
Profesjonalizm
Ilość materiałów do projektu SYSTEM wyniosła lekko licząc 200 stron A4. LARP był przygotowywany ze znacznym wyprzedzeniem. Została stworzona specjalna strona projektu wraz z layoutem odpowiadającym klimatowi gry. Poza tym Czesi nakręcili także trailer reklamujący grę:
http://www.youtube.com/watch?v=5bSaqXsYHwg&NR=1
Na terenie gry działały dwie rozgłośnie radiowe. Zrobione "domowym" sposobem nadajniki radiowe umożliwiały odbiór stacji na ternie całej gry. Komunikaty były zapętlone. Gracze przygotowywali własne komunikaty. Także przebrania były dostosowane do klimatu gry. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia - różne funkcje oznaczały różne kolory ubrań. Przed grą wiele godzin przeznaczono także na tłumaczenie zasad LARPów, tak żeby ktoś nowy nie czuł się zagubiony.
Dramatyczne przesłanie
Wedle samych organizatorów pod koniec LARPa 70 procent uczestników autentycznie płakało ze wzruszenia. Trudno im się dziwić skoro spędzili długi i intensywny weekend w państwie totalitarnym. Oto przykład kolejnego, świetnie zrobionego LARPa poruszającego niesamowicie istotny i aktualny temat totalitaryzmu. Takie projekty otrzymują wsparcie instytucji rządowych i pozarządowych.
9
Notka polecana przez: 27383, bukins, Qball, Reverant, Scobin, sethisse, zegarmistrz, Ziolo, Zsu-Et-Am
Poleć innym tę notkę